Actualitat

L'Ajuntament de Teulada Moraira tramita més de 1.500 certificats digitals per a accedir a les gestions online amb l'Administració01 juny 2020: 28 març 2024



L'Ajuntament de Teulada Moraira ha emés més de 1.500 certificats digitals des que es va declarar l'Estat d'Alarma per la crisi sanitària de la COVID-19.  En aquests moments, s'està tramitant una mitjana de 30 certificats al dia mentre que abans que s'adoptaren les mesures extraordinàries per la crisi sanitària, la mitjana era de set al dia.

 

Aquest servei es realitza amb cita prèvia, la qual cosa assegura ser atés amb puntualitat, sense cues d'espera i amb el compliment de les mesures de seguretat de distanciament social i d'higiene establides per les autoritats sanitàries per a protegir als usuaris i als treballadors municipals.

 

Inicialment, les sol·licituds per a obtindre el certificat es presentaven per a la tramitació d'ajudes de serveis socials, ajudes per al lloguer i posteriorment per a tràmits d'escolarització, conservatori, etc. En aquest moment es realitzen tràmits generals com a llicències d'obres, etc.

 

El decret de l'Estat d'Alarma va suposar el tancament del Consistori a l'atenció presencial pel que es va reforçar l'atenció telefònica per a poder donar resposta a les necessitats ciutadanes de manera àgil i segura. Al llarg de tot aquest temps el servei ha atés més de 5.000 crides. En un començament les consultes es van derivar als serveis socials, informació general sobre la COVID-19, ajudes per a autònoms, empreses i mercats, impostos i taxes.

 

També s'ha donat un increment de les persones que s'han acostat a l'edifici municipal en els últims dies amb cita prèvia. En els primers dies de l'estat d'alarma i amb les limitacions de mobilitat pel confinament, la mitjana diària de ciutadans que s'acostaven a les dependències de l'Ajuntament era com a màxim de 10 persones. En aquests últims dies la xifra ronda les 40 persones diàries.

 

El regidor Aitor Llobel assenyala que “el servei de l'Ajuntament mai ha estat paralitzat, els treballadors del departament han fet un treball encomiable d'adaptació a les noves necessitats, a l'augment de consultes tant telemàtiques, telefòniques com a presencials i han atés a tot això des del propi consistori o amb teletreball", també recorda que “el certificat digital permet identificar a les persones, a través d'Internet, i poder realitzar tràmits administratius en qualsevol moment des d'un dispositiu electrònic amb total comoditat pel que anime a la seua utilització”.